zamknij

Wiadomości

Bezpośrednie połączenia Łódź Fabryczna - Lotnisko Chopina. Kto zyska, kto straci?

2019-04-20, Autor: Tomasz Talaga

PKP Intercity postanowiło uruchomić bezpośrednie połączenia kolejowe między Łodzią Fabryczną a Lotniskiem Chopina w Warszawie. Oznacza to, że łodzianie będą mogli w osiemdziesiąt minut przejechać z centrum miasta na warszawskie lotnisko.

Przejazdy zostaną uruchomione wraz z nowym zimowym rozkładem jazdy, a więc pod koniec tego roku. Według informacji portalu Pasażer.com między Lotniskiem Chopina a Łodzią Fabryczną mają kursować cztery pary pociągów dziennie w przedziałach czasowych co cztery godziny. Z Okęcia pociągi mają ruszać o 07:05, 11:05, 15:05 i 19:05. Między Łodzią Fabryczną a stacją końcową pociągi będą zatrzymywać się na stacjach Łódź Widzew, Koluszki, Skierniewice, Żyrardów i Warszawa Służewiec. 

Reklama

Połączenie Łodzi z lotniskiem w Warszawie to oficjalnie element strategii budowania Centralnego Portu Lotniczego:

Województwo łódzkie i cały region takiej możliwości dotąd nie miały, stąd bezpośrednie pociągi z nowoczesnego dworca kolejowego Łódź Fabryczna do samego terminalu Lotniska Chopina w Warszawie dadzą Pasażerom z tego regionu nowe, ogromne możliwości podróżowania. Jesteśmy przekonani, że ścisła współpraca narodowych przewoźników – lotniczego i kolejowego jest niezbędna, by projekt Centralnego Portu Komunikacyjnego został zrealizowany z pełnym sukcesem oraz w jak najkrótszym czasie - mówi Jakub Piotr Panek, ekspert ds. PR PLL LOT w rozmowie z Pasazer.com.

Jest jednak drugie dno całej sprawy. Na bezpośrednich połączeniach z warszawskim lotniskiem straci na pewno lotnisko w Łodzi, które mozolnie odbudowuje swoją pozycję na pasażerskim rynku lotniczym. Dotychczas jednym z argumentów dla rozwoju łódzkiego lotniska była odległość i jakość połączeń między Łodzią a Warszawą. Dziś argument ten może być znacznie osłabiony. 

Wiadomo także, że narodowy przewoźnik PLL LOT nie darzy sympatią łódzkiego lotniska, na które z założenia nie lata. Połączenie kolejowe na Okęcie ma wzmocnić pozycję narodowego przewoźnika i skłonić łodzian do korzystania z jego oferty, a nie z propozycji lotów np. Lufthansy, która w Łodzi ma swoje połączenie z dużym hubem przesiadkowym w Monachium. Tak więc mamy kolejną odsłonę walki o klienta oraz o „być, albo nie być”, łódzkiego lotniska. Narodowi przewoźnicy (PKP Intercity i PLL LOT) zdają się mieć na dziś więcej argumentów. Jeżeli łódzkiemu lotnisku uda się odpowiedzieć nowymi połączeniami, jest szansa na wzmocnienie pozycji. Czy tak się stanie, dowiemy się wkrótce.

 

Oceń publikację: + 1 + 20 - 1 - 5

Obserwuj nasz serwis na:

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu www.tulodz.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Alert TuŁódź

Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera www.tulodz.pl i napisz nam o tym!

Wyślij alert

Sonda

Na kandydata którego komitetu wyborczego zagłosujesz w wyborach do Parlamentu Europejskiego?







Oddanych głosów: 1181