zamknij

Biznes

Nowy Jedwabny Szlak. Między Chinami, a Łodzią coraz większy ruch pociągów kontenerowych

2018-11-12, Autor: Redakcja, materiały prasowe

Dynamicznie rośnie transport i przeładunek produktów z Chin i wszystko wskazuje na to, że wymiana handlowa na trasie Nowego Jedwabnego Szlaku będzie jeszcze większa.

Firma Spedcont zwiększyła znacząco moce terminala przeładunkowego w Łodzi, aby móc obsługiwać jeszcze więcej pociągów z Chin.

Reklama

Blisko pięć lat temu zainicjowano projekt przepływu towarów Nowym Jedwabnym Szlakiem i uruchomiono pierwsze połączenie Łódź-Chengdu.

Nowy Jedwabny Szlak stworzył nieznane dotąd możliwości i korzystnie wpłynął na rozwój wielu firm. Jedną z nich jest Spedcont, spółka wchodząca w skład Grupy Pekaes, która już od kilku lat z powodzeniem obsługuje na swoim terminalu w Łodzi kontenery przyjeżdzające do Polski, jak i wyjeżdzające z naszego kraju do Chin.

- Pierwszy pociąg z Łodzi do chińskiego Chengdu wyjechał w 2013 roku. Transporty kolejowe z Chin odbywały się raz w tygodniu i obejmowały wyłącznie import. Obecnie terminal Spedcont w Łodzi obsługuje transporty w obu kierunkach. W 2016 roku do naszego terminala przyjechało i wyjechało 250 pociągów, natomiast w roku 2017 było ich już 500. W tym roku wyniki zapowiadają się obiecująco – spodziewamy się, że padnie kolejny rekord – stwierdza Marcin Dobruchowski, Prezes Zarządu Spedcont.

W ciągu pięciu lat zwiększył się wolumen połączeń między Polską i Europą a Chinami. Obecnie wszystkie pociągi jadące z Chin w kierunku Europy przejeżdżają przez nasz kraj. Każdy załadowany towarem kontener jest wyposażony w nadajnik GPS, dzięki czemu transport jest monitorowany na całej trasie.

Grupa Pekaes rozwija także współpracę w zakresie usług celnych i drobnicy kolejowej na trasie Chiny-Europa-Chiny.

- Przez ostatnie pięć lat zainwestowaliśmy znaczne środki, aby dostosować się do szybko zmieniających się warunków na rynku i móc przyjmować coraz większy wolumen towarów z Chin. Zaproponowaliśmy stronie chińskiej kompleksową usługę łączącą w sobie obsługę celną, obsługę terminalową, transport drogowy krajowy i międzynarodowy – przyznaje Maciej Bachman, Prezes Zarządu Pekaes.

Łódzki terminal Spedcont to obecnie jeden z największych tego typu obiektów w Polsce. Jego doskonałe usytuowanie w samym centrum kraju umożliwia firmie sprawną dystrybucję towarów.

Spółka zakończyła kolejny etap rozbudowy łódzkiego terminala polegającego na zwiększeniu placu składowego o 2,5 ha oraz uruchomieniu kolejnej suwnicy kontenerowej. Zwiększono także flotę naczep podkontenerowych. Wszystkie te inwestycje mają wzmocnić jeszcze bardziej potencjał firmy we współpracy z kontrahentami z Państwa Środka.

Oceń publikację: + 1 + 53 - 1 - 1

Obserwuj nasz serwis na:

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu www.tulodz.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.