zamknij

Wiadomości

Pilnie poszukiwani kierowcy autobusów: 70 odważnych, sumiennych i pracowitych

2018-11-19, Autor: Redakcja / Źródło: MPK

Od ich obecności w pracy zależy funkcjonowanie wielu tysięcy mieszkańców miasta. Muszą być zawsze na czas, o właściwej porze we właściwym miejscu. Najlepiej, by byli kulturalni, dobrze ułożeni, zawsze uśmiechnięci i po prostu życzliwi. Na pewno muszą być pracowici, odpowiedzialni i sumienni. Potrzeba ich aż siedemdziesięciu. 

MPK–Łódź rozpoczyna kampanię promującą pracę kierowcy autobusu.

Reklama

Nie da się ukryć, że na rynku pracy brakuje osób z uprawnieniami do prowadzenia autobusów, a wkrótce spora część kierowców MPK–Łódź może odejść na emeryturę. Dlatego od lutego 2017 r. Spółka organizuje szkolenia dla przyszłych kierowców. W tym roku do pracy przyjęto 129 osób, z czego 90 proc. to uczestnicy kursów organizowanych przez MPK–Łódź.

Z kolei w ubiegłym roku przyjęto do pracy 106 osób. Pomimo przyjęcia w ostatnich dwóch latach 235 nowych prowadzących, którzy obecnie stanowią ponad jedną czwartą kierowców, MPK–Łódź brakuje około 70 kierowców. Głównie z tego powodu, że sporo kierowców autobusów przechodzi na emeryturę, a grupa ta będzie się szybko powiększać. Aż 282 kierowców na 1078 zatrudnionych ma powyżej 55 lat. W tym w grupie między 55 a 60 rokiem życia są 234 osoby. 

Żeby przekonać łodzian do podjęcia pracy jako kierowca autobusu, MPK–Łódź przygotowało specjalną kampanię. Głównie kierowana jest do osób, które zamierzają się przebranżowić, ponieważ dotychczasowa praca nie spełnia ich oczekiwań. Nikt nie będzie bardziej wiarygodny dla osób z zewnątrz niż kierowcy MPK-Łódź, dlatego to oni zostali głównymi bohaterami kampanii.

W marcu ogłoszono nabór do kampanii, zgłosiło się 38 chętnych, z czego na dalsze rozmowy zaproszono 36 osób, bo podstawowym kluczem przy weryfikacji zgłoszeń była nienaganna praca. Wybrano nie tylko te osoby, które wcześniej wykonywały inny zawód, ale ostatecznie postanowiły zostać kierowcą autobusu komunikacji miejskiej.

Twarzą kampanii zostały osoby z ciekawym hobby, którym praca w MPK–Łódź umożliwia rozwijanie pasji. Bohaterami kampanii zostali: Agnieszka Kuch, Małgorzata Kozłowska, Mariusz Rapacz, Michał Nastarowicz, Michał Hołyński, Zbigniew Marusik. Dodatkowe dwie osoby, które zaprosiliśmy do udziału w kampanii to mistrzowie Polski na konkursach Izby Gospodarczej Komunikacji Miejskiej na najlepszego kierowcę autobusu w Polsce, czyli Waldemar Stefaniak i Sebastian Mlonka. Podczas tworzenia kampanii Sebastian Mlonka dodatkowo został mistrzem Europy. 

Wizerunki bohaterów kampanii zostały umieszczone na ośmiu autobusach (czterech z Zajezdni Nowe Sady i czterech z Zajezdni Limanowskiego), do tego widnieją one na ponad 300 plakatach umieszczonych w autobusach i tramwajach. Natomiast w ok. 40 autobusach na uchwytach znajdujących się przy poręczach zostały umieszone zalety pracy w MPK – Łódź, m.in.: bogaty pakiet socjalny, konkurencyjne zarobki czy umowa o pracę.

Poza tym ośmiu kierowców zagrało w spotach, które emitowane będą w Kinie Helios, na monitorach w Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej oraz na blisko 150 ekranach LCD w łódzkich autobusach i tramwajach. Kampanię uzupełnią również spoty radiowe. 

Oceń publikację: + 1 + 9 - 1 - 6

Obserwuj nasz serwis na:

Komentarze (1):
  • ~kristos 2018-11-20 13:06:56

    Kierowcy nie będą mili i uśmiechnięci dopóki za godzinę pracy będą otrzymywać 17 zł brutto. Przy tak odpowiedzialnej pracy jaką jest przewożenie osób stawki proponowane przez MPK są delikatnie mówiąc śmieszne.
    Jeżeli MPK pójdzie po rozum do głowy i zaproponuje adekwatne stawki do odpowiedzialności nie będą musieli ciągle szukać nowych pracowników.

    26 0

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu www.tulodz.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.