zamknij

Biznes

Wielka szansa łódzkiego lotniska! Czy Wizz Air zadomowi się w Łodzi?

Zmniejsza się przepustowość Lotniska Chopina, dlatego Wizz Air rozważa pojawienie się na innym lotnisku w centralnej Polsce. Przewoźnik w 2018 roku w Warszawie obsłużył 2,865 mln pasażerów z łącznej liczby 9,2 mln pasażerów na polskim rynku.

Jozsef Varadi, szef Wizz Aira mówi: „Będziemy dalej rozwijać się na Lotnisku Chopina, ale chcąc dalej się rozwijać, musimy zdywersyfikować nasze operacji”.

Reklama

Wizz Air planuje nadal rozwijać swoją działalność w Polsce. W kwietniu otwiera bazę w Krakowie. Prognoza firmy na ten rok zakłada przekroczenie liczby 10 mln pasażerów w naszym kraju. Poza południową Polską, to właśnie w centrum Polski firma widzi szansę na rozwój.

W kontekście kłopotów z przepustowością warszawskiego lotniska Wizz Air rozważa przeniesienie części operacji na lotnisko w Modlinie, Łodzi lub Radomiu.

– Prowadzimy dużo rozmów w sprawie nowych kierunków, zobaczymy, co z tego wyjdzie. Na razie nie mamy też problemów z uzyskiwaniem slotów na interesujące nas połączenia. Ale dobrze widzimy, że przepustowość w Warszawie jest ograniczona. Dlatego bardzo poważnie rozważamy dywersyfikację naszej działalności w centralnej Polsce. Oznacza to, że wciąż priorytetem będzie dla nas Lotnisko Chopina, ale myślimy też o tym, że w niedalekiej przyszłości możemy się pojawić na innym lotnisku w tym regionie.

Te lotniska to Modlin, Radom lub Łódź, która jest jedynym miastem z gotowym lotniskiem. Zdajemy sobie jednocześnie sprawę z ograniczeń każdej z tych opcji: problemów Modlina z rozbudową oraz z tego, że Radom ma na razie lotnisko tylko na papierze. Ale scenariusz, w którym część naszych operacji będziemy realizowali z innego lotniska w centralnej Polsce, jest jak najbardziej możliwy – mówi Varadi.

Wizz Air dysponuje 25 bazami w 14 krajach, w tym pięcioma w Polsce. Na wszystkich rynkach węgierski przewoźnik obsłużył w 2018 roku 34 mln pasażerów.

Węgierski przewoźnik obsługuje ponad 600 tras z 25 baz operacyjnych w regionie: Wiedeń w Austrii; Tuzla w Bośni i Hercegowinie; Sofia i Warna w Bułgarii; Kutaisi w Gruzji; Budapeszt i Debreczyn na Węgrzech; Ryga na Łotwie; Wilno na Litwie; Skopje w Macedonii; Kiszyniów w Mołdawii; Katowice, Warszawa, Gdańsk, Poznań i Wrocław w Polsce; Bukareszt, Kluż-Napoka, Krajowa, Jassy, Sybin i Timişoara w Rumunii; Belgrad w Serbii; Londyn-Luton w Wielkiej Brytanii; Kijów na Ukrainie. Po dekadzie rozwoju spółka została największą tanią linią lotniczą w Europie Środkowej i Wschodniej.

Oceń publikację: + 1 + 88 - 1 - 2

Obserwuj nasz serwis na:

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu www.tulodz.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Alert TuŁódź

Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera www.tulodz.pl i napisz nam o tym!

Wyślij alert

Sonda

Które miejsce/obiekt w Łodzi jest największą atrakcją turystyczną?









Oddanych głosów: 3808